Standardy kvality sociálních služeb
Standardy kvality sociálních služeb jsou jinak řečeno pravidla, jak by měla fungovat kvalitní sociální služba. Standardy musí být vypracovány u všech registrovaných poskytovatelů sociálních služeb.
Tyto standardy slouží pro poskytovatele jako popis toho, jak má vypadat kvalitní služba, a jakým způsobem bude poskytována uživatelům. Standardy kvality slouží nejenom pracovníkům, ale také uživatelům dané služby. Na tvorbě těchto standardů se podílejí všichni pracovníci zařízení a zavazují se, že budou podle nich postupovat, jejich dodržování je kontrolováno. Se standardy musejí být seznámeni i uživatelé.
Standard č. 1: Cíle a způsoby poskytování sociální služby
Standard č. 2: Ochrana práv osob
Standard č. 3: Jednání se zájemcem o službu
Standard č. 4: Smlouva o poskytování sociální služby
Standard č. 5: Individuální plánování a průběh sociální služby
Standard č. 6: Dokumentace o poskytované sociální službě
Standard č. 7: Stížnosti na kvalitu či způsob poskytování služby
Standard č. 8: Návaznost poskytované sociální služby na další služby
Standard č. 9: Personální zajištění
Standard č. 10: Profesní rozvoj pracovníků
Standard č. 11: Místní a časová dostupnost poskytované služby
Standard č. 12 : Informovanost o poskytované službě
Standard č. 13: Prostředí a podmínky
Standard č. 14: Nouzové a havarijní situace
Standard č. 15: Zvyšování kvality v poskytované službě